Medvekaland a havason

Sokszor kérdeztétek már, hogy láttam-e medvét fotózás közben. Látni nem láttam, az igaz, de találkoztam vele egyszer én is.

2016 novemberében úgy döntöttünk a barátommal, hogy túrázni megyünk egyet a természetbe. Reggel korán el is indultunk Marosvásárhelyről, majd Parajdnál a Bucsin fele vettük az irányt. 15 km-t után van egy letérő jobbra, ahonnan erdei út vezet a Bogdán-menedékházhoz. Itt el is hagytuk az autót, és kezdődött a kaland.

Akkor éjjel esett le az első hó, így a friss porhóban kiválóan lehetett nyomokat olvasni. Elindulva az erdei úton felfele, láttuk, hogy a medve ugyanazon az úton jött szembe velünk valamikor a reggel folyamán. Mivel a völgyben folyik a Kis-Küküllő, egyértelmű volt, hogy a medve inni ment le a patakra, esetleg szerencsésebb napjaiban még halat is foghat. Bár a mi medvéink nem kimondottan halászok, de mindenevők, így akár azt is el lehetett képzelni, hogy a folyónál tölti a napot.

Így aztán mi is egymást biztattuk, hogy a nyomok csak befele vezetnek, kifele még nem jött a medve, nincs veszély. Utunk során találkoztunk egy faszállító járművel is, amely jól felverte az erdő csendjét, azt is lefotóztuk, majd tovább haladtunk szép csendesen.

Amikor pedig végre kiértünk a tetőre, csodás látvány tárult elénk. Megálltunk, lepakoltuk a hátizsákjainkat, falatoztunk párat, majd a terepet vizsgáltuk, hisz el akartunk menni a Nagy Forrás nevű helyig. És pont amikor indultunk volna tovább, a bal oldalunkon, tőlünk kb. 200 méterre a friss fenyvesből üvöltő hangot halottunk. Ránk köszönt a medve, hogy sziasztok fiuk, itt vagyok a bokorban.

Na mondani se kellett, egyből elindultunk az úton tovább. Haladtunk még egy fél km. formát, de az út végig tele volt a medve nyomaival, így a barátom azt javasolta, hogy forduljunk vissza. De hogy forduljunk vissza, hisz ott a medve? Megvártuk, hogy a faszállító jármű lerakodjon és visszafele jöjjön. És amíg az kifele jött az erdőből, mi befele tartottunk mellette remélve, hogy a medve is nem ugyanezen gondolat mentén halad.

De szerencsénkre nem találkoztunk össze a medvével, visszamentünk a kocsihoz, majd onnan felmentünk a Bucsinba és ott töltöttük a nap további részét.

Sokkal több felvételt láthat erről a helyről a Facebook illetve az Instagram oldalamon.

Célom, hogy mások is szépnek lássák a mi vidékünket. Ha támogatni szeretne ebben, kérem ossza meg ezt a bejegyzést az alábbi gombok segítségével.

Havasi táj a Bogdánban

Kincses Kodáros barlangjaKincses Kodáros barlangja +13.1 km
A Fenyőkúti tőzeglápA Fenyőkúti tőzegláp +13.1 km
A Parajdi SóbányaA Parajdi Sóbánya +13.5 km

A fenti távolságok légvonalban vannak mérve, a valós távolság akár ennek a duplája is lehet. A tényleges közúti távolságokért kérem használja a kedvenc navigációs szoftverét.

Aktuális időjárás a Bogdán Menedékház közelében:

9.92 ℃ fok 08:40-kor

Gyorskereső

Ha te is szereted az erdélyi képek nézegetését, érdekelnek az erdélyi látnivalók, vagy ha úgy érzed, hogy egyeznek a törekvéseink, használd te is a #Térjhazavándor hashtaget, hogy egymásra találjunk az online térben.