Nagy-Mező-havas csúcs

A hétvégi kirándulásom egy igazán spontán kaland volt. Az unokatestvéremmel egyeztük meg, hogy elmegyünk egyet túrázni, viszont a nagybátyánk is akart jönni velünk. De mivel én hivatott voltam a helyi turisztikai egyesület, a Sóvidék-Hegyalja Turisztikai Egyesület kerekasztal beszélgetésére, így azt mondtam az unokatestvéremnek, hogy bármit akarnak, én benne vagyok.

Ő pedig, derék székely ember lévén, azonnal szavamon is fogott. Tíz perc múlva jött a hívás, hogy holnap reggel 6.45-kor indulunk a havasra. Indultam volna is én ezer örömest, ha reggel 6.10-kor nem -16 fokos hidegre ébredtem volna. De ha nehezen is, csak elindult a reggel.

9.30-kor már a Görgényi havasok legmagasabb csúcsáról bámultuk Erdély szépséges tájait. Nem volt melegebb itt se, sőt a lengedező szél mégjobban növelte a hideg érzetünket. De a táj szépsége elfelejtette velünk a hideget.

Szeretném eloszlatni a tévhiteket. A medve nálunk-fele nem alussza át a telet, legalább 5 különböző medve nyomát láttuk utunk során, egy helyen előttünk kis idővel mászott ki a patakból, egyszer pedig friss medve ürüléket is találtunk. De sajnos medvét most sem sikerült fotóznom.

Megtértünkben még elhelyeztünk egy vadkamerát is, hadd szolgálja az itt élő állatok védelmét. Majd az alacsonyabb részekre érve pár szarvassal is találkoztunk.

További felvételeim a hétvégéről a Facebook oldalamon találhatóak.

Kirándulás tervező

Nyitvatartási program: 00:00–24:00
Belépő: nincs
Belépőjegy ára: 0 lej
Megközelítése: terepjáró vagy gyalog
Parkolás: ingyenes
Mozgássérülteknek megközelíthető: nem
Egyéb szolgáltatások: menedékházak az út mentén

Adatok frissessége: 2021.01.13
Sokkal több felvételt láthat erről a helyről a Facebook illetve az Instagram oldalamon.

Célom, hogy mások is szépnek lássák a mi vidékünket. Ha támogatni szeretne ebben, kérem ossza meg ezt a bejegyzést az alábbi gombok segítségével.

Nagy-Mező-havas csúcs - Görgényi havasok

Kincses Kodáros barlangjaKincses Kodáros barlangja +18.0 km
Sasfészek kilátóSasfészek kilátó +18.6 km
FelsősófalvaFelsősófalva +18.9 km

A fenti távolságok légvonalban vannak mérve, a valós távolság akár ennek a duplája is lehet. A tényleges közúti távolságokért kérem használja a kedvenc navigációs szoftverét.

Aktuális időjárás Nagy-Mező-havas közelében:

1.34 ℃ fok 18:43-kor

Gyorskereső

Ha te is szereted az erdélyi képek nézegetését, érdekelnek az erdélyi látnivalók, vagy ha úgy érzed, hogy egyeznek a törekvéseink, használd te is a #Térjhazavándor hashtaget, hogy egymásra találjunk az online térben.